Публікації


Список публікацій автора блога


Монографії та посібники
1.  Грудинін Б. О. Дослідницька компетентність учнів старших класів у процесі навчання фізики: теорія і практика: монографія. Харків, 2017. 421 с.
2.  Робочий зошит із загальної фізики «Механіка»: лабораторний практикум. Глухів, 2005. 52 с. (автором розроблено розділ «Розрахунок похибок та результатів вимірювань фізичних величин»; підготовлено та описано порядок виконання лабораторних робіт  1–5).
3.  Грудинін Б. О. Основи практичної астрономії:  навчальний посібник для студентів напрямів підготовки 6.040203 Фізика* та 6.040201 Математика*. Глухів, 2012. 100 с.
4.  Робочий зошит із загальної фізики «Електромагнетизм»: лабораторний практикум. Глухів, 2012. 72 с. (автором розроблено розділ «Розрахунок похибок та результатів вимірювань фізичних величин»; підготовлено та описано порядок виконання лабораторних робіт 1–6).
5.  Грудинін Б. О. Педагогічні інновації в організації самостійної роботи учнів з фізики: навчально-методичний посібник. Луганськ, 2013. 111 с.
6.  Робочий зошит із загальної фізики «Оптика»: лабораторний практикум. Глухів, 2014. 68 с. (автором розроблено розділ «Розрахунок похибок та результатів вимірювань фізичних величин»; підготовлено та описано порядок виконання лабораторних робіт  7–11).
7.  Грудинін Б. О. Розвиток творчої дослідницької активності учнів у процесі навчання фізики. Глухів, 2014. 177 с.
8.  Грудинін Б. О. Організація самостійної пізнавальної діяльності учнів з фізики: навч. посібник для студентів вищих педагогічних закладів.  Суми,  2015. 88 с.
9.  Савченко В. Ф., Грудинін Б. О., Мельничук О. В. Формування навчально-пізнавальної компетентності учнів у самостійній діяльності під час вивчення фізики: навч. посібник для студентів вищих педагогічних закладів. Ніжин, 2015. 144 с. (автором описано технології організації смостійної пізнавальної діяльності учнів з фізики (3–7 розділи посібника); розглянуто варіанти виконання учнями ліцею проектів і веб-квестів з фізики).
10.  Грудинін Б. О. Дослідницька діяльність учнів старших класів у процесі навчання фізики: посібник для вчителів фізики та студентів педагогічних університетів напряму підготовки 6.040203 Фізика* та спеціальності 8.04020301 Фізика*. Суми, 2015. 296 с.
11.  Робочий зошит із загальної фізики «Молекулярна фізика»: лабораторний практикум. Глухів, 2016. 56 с. (автором розроблено розділ «Розрахунок похибок та результатів вимірювань фізичних величин»; підготовлено та описано порядок виконання лабораторних робіт  7–12).
12.  Грудинін Б. О. Поради вчителю: дослідницькі проекти з фізики в старших класах. Суми, 2016. 70 с.
13.  Грудинін Б. О. Поради вчителю: веб-квести з фізики. Суми, 2018. 68 с.
14.  Грудинін Б. О. Поради вчителю: експериментальні задачі з фізики. Суми, 2018. 60 с.
Статті у наукових фахових виданнях України
15.  Грудинін Б. О. До методики використання в процесі вивчення фізики домашніх експериментальних робіт. Вісник Чернігівського державного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка. Серія: педагогічні науки. 2005. Вип. 30. С. 72–75.
16.  Грудинін Б. О. Розвиток творчих здібностей учнів засобами домашнього фізичного експерименту (на прикладі молекулярної фізики та термодинаміки). Вісник Глухівського державного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки. 2005. Вип. 6. С. 103–109.
17.  Грудинін Б. О. Виховання національної свідомості майбутніх вчителів фізики у контексті компетентнісного підходу. Вісник Глухівського державного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки. 2006. Вип. 8.  С. 90–94.
18.  Степанченко О. В., Грудинін Б. О. Саморобний шкільний гоніометр. Фізика та астрономія в школі. 2007. № 1. С. 41–44. (автором проаналізовано літературні джерела, підготовлено опис саморобного шкільного гоніометра, висновки та перспективи подальших розвідок).
19.  Грудинін Б. О., Степанченко О. В. Дослідження обертання площини поляризації в магнітному полі. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія № 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. 2007. Вип. 9. С. 182–187. (автором розроблено публікацію в частині актуальності дослідження, проаналізовано літературні джерела, підготовлено опис лабораторної роботи щодо дослідження явища обертання площини поляризації в магнітному полі)
20.  Степанченко О. В., Грудинін Б. О. Дослідження обертання площини поляризації в магнітному полі. Збірник наукових праць Бердянського державного університету (Педагогічні науки). 2007. № 4. С. 130–137. (автором розроблено публікацію в частині актуальності дослідження, описано авторську лабораторну роботу щодо дослідження явища обертання площини поляризації в магнітному полі)
21.  Степанченко О., Грудинін Б. Використання пірометричного клину в процесі вивчення оптичних явищ. Фізика та астрономія в школі. 2007. № 3. С. 41–44. (автором розроблено публікацію в частині актуальності дослідження, підготовлено опис пірометричного клину та порядку роботи з ним)
22.  Грудинін Б. О., Степанченко О. В. Використання методу проектів в процесі вивчення фізики в школі. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. 2008. Ч. 3. С. 72–77. (автором розроблено публікацію в частині актуальності дослідження, описано методику використання методу проектів в класах ліцею)
23.  Степанченко О. В., Грудинін Б. О. Вивчення явища електролізу в школі. Вісник Чернігівського державного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка. Серія: Педагогічні науки. 2008. Вип. 46. Т. 2. С. 152–157.  (автором проаналізовано літературні джерела, описано авторську лабораторну роботу щодо перевірки законів електролізу)
24.  Грудинін Б. О., Кухарчук Р. П. Особистісно орієнтований підхід у навчальному процесі з фізики загальноосвітньої школи. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка. Серія: Педагогічні науки. 2011. Вип. 89. С. 57–61. (автором проаналізовані літературно джерела статті, розкрито дефіницію поняття «особистісно орієнтований підхід», визначено перспективи подальших розвідок)
25.  Грудинін Б. О. Технологія web-quest у навчальному процесі з фізики в загальноосвітній школі. Психолого-педагогічні проблеми сільської школи: зб. наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини.  2011. Вип. 39. Ч2. С. 103–110.
26.  Грудинін Б. О. Організація самостійної дослідницької діяльності учнів старших класів на основі мультимедіа-проектів. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. 2012. Ч. 4. С. 96–103.
27.  Грудинін Б. О. Проектно-дослідницька діяльність учнів з фізики (11 клас). Вісник Черкаського університету. Серія: Педагогічні науки. 2012. Вип № 13 (226). С. 3440.
28.  Грудинін Б. О. Формування інформаційної компетентності учнів у процесі проектної діяльності. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка. Серія: Педагогічні науки. 2013. Вип. 109. С. 37–41.
29.  Грудинін Б. О. Організація самостійної навчальної діяльності учнів з фізики на основі інформаційно-комунікаційних технологій. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. Серія: Педагогічні науки. 2013. Вип. 2 (28). С. 36–44.
30.  Грудинін Б.  Про результати виконання учнями дослідницьких проектів із фізики. Педагогіка і психологія професійної освіти: науково-методичний журнал. 2014. № 1. С. 116–124.
31.  Грудинін Б. О. Сучасна освіта в контексті нової педагогічної парадигми. Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка: зб. наук. праць. 2014. Вип. 25. С. 26–35.
32.  Грудинін Б. О. Готовність майбутніх фахівців до використання інновацій у педагогічній діяльності. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна. 2014. Вип. 20. С. 78–81.
33.  Грудинін Б. О. Дослідницький проект з астрономії «Визначення основних характеристик 10-ти найяскравіших зірок зоряного неба». Вісник Чернігівського національного педагогічного університету.  Серія: педагогічні науки. 2014. Вип. 116. С. 12–18.
34.  Грудинін Б. О. Організація дослідницької діяльності учнів у процесі навчання фізики як педагогічна проблема. Психолого-педагогічні проблеми сільської школи: збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. 2014. Вип. 49. Ч. 2. С. 42–48.
35.  Грудинін Б. О. Педагогічна взаємодія: вимоги в контексті особистісно орієнтованої освітньої парадигми. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2014. № 5 (39). С. 245–255.
36.  Грудинін Б. О. Педагогічна модель розвитку дослідницької компетентності старшокласників у процесі навчання фізики. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна. 2015. Вип. 21 С. 187–191.
37.  Грудинін Б. О. Особливості національного етапу міжнародного конкурсу науково-технічної творчості школярів INTEL ISEF 2014–2015. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки. 2015. Вип. 127. С. 21–26.
38.  Грудинін Б. Глухівський учительський інститут: фізика та природознавство на початку ХХ ст. Історичний екскурс. Фізика та астрономія в рідній школі. 2015. № 2. С. 43–48.
39.  Грудинін Б. Компетентнісний підхід – сутності вихідних понять та положень. Наукові записки. Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. 2015. Вип. 7. Ч. 2. Кіровоград, 2015. С. 140–146. 
40.  Грудинін Б. О. Йосип Шкловський: до 100-річчя від дня народження вченого. Науковий часопис національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 3. Фізика і математика у вищій і середній школі. 2015. Вип. 16.  С. 10–17.
41.  Грудинін Б. Принципи реалізації педагогічної моделі розвитку дослідницької компетентності старшокласників у процесі навчання фізики. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. 2015. В. 2. Ч. 2. C. 117–125.
42.  Грудинін Б. Удосконалення програмного коду розрахунку характеристик зірок. Наукові записки. Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. 2015. Вип. 8. Ч3. С. 97–101.
43.  Грудинін Б. О. Дослідницька діяльність учнів у системі Малої Академії Наук України (деякі статистичні дані проведення Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт). Збірник наукових праць Херсонського державного університету. Серія: Педагогічні науки.  2016. Вип. LXXI. Т. 1. С. 11–18.
44.  Грудинін Б. О. Педагогічне моделювання як технологія розвитку дослідницької компетентності старшокласників у процесі навчання фізики. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології: наук. журнал. 2016. № 2 (56). С. 236–245.
45.  Грудинін Б. О. Педагогічні умови реалізації моделі розвитку дослідницької компетентності учнів старших класів з фізики. Наукові записки. Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. Кіровоград, 2016. Вип. 9. Ч1. С. 79–87.
46.  Грудинін Б. О. Проблеми взаємодії школи та вишу в контексті організації дослідницької діяльності учнів і студентів з фізики та астрономії. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка. Серія: Педагогічні науки. 2016. Вип. 138. С. 30–35.
47.  Грудинін Б. О. Пропедевтика дослідницької компетентності учнів старших класів у процесі навчання фізики. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна. 2016. Вип. 22. С. 27–30.
48.  Грудинін Б. Проблеми сучасної астрономії та методики її навчання: від учнівського проекту до конференції міжнародного рівня. Фізика та астрономія в рідній школі. 2017. № 1 (130). С. 34–37.
49.  Грудинін Б. Мотиваційна спрямованість учнів на навчальну та дослідницьку діяльність (статистичні дані). Український педагогічний журнал. 2017. № 1. С. 77–89.
50.  Грудинін Б. О. Визначення рівня сформованості дослідницької компетентності учнів старших класів у процесі навчання фізики. Наукові записки. Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. Кропивницький, 2017. Вип. 11. Ч. 3. С. 55–60.
51.  Грудинін Б. О. Проекти з фізики: сторінками науково-методичних журналів. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка.  Серія: Педагогічні науки.  2017. Вип. 146. С. 129–132.
52.  Грудинін Б. Особливості проведення всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт в системі МАН України. Вища школа. 2017.  № 11. С. 67–81.
53.  Грудинін Б. О. Результати дослідження ефективності авторської моделі розвитку дослідницької компетентності старшокласників з фізики. Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка. Серія: Педагогічні науки. 2017. Вип. 3 (35).  С. 167–177.
54.  Грудинін Б. О. Результати Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт в системі Малої Академії Наук України.  Фізико-математична освіта. 2018. Вип. 1 (15). С. 28–34.
55.  Грудинін Б. О. Структурно-функціональна модель розвитку дослідницької компетентності учнів ліцею в процесі навчання фізики. Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка. Серія: Педагогічні науки. 2018. Вип. 3 (38). С. 198–208.
Статті у міжнародних наукових фахових виданнях і виданнях України,
які включені до міжнародних наукометричних баз
56.  Грудинин Б. А., Рябко А. В. Анализ результатов исследовательской деятельности школьников в процессе обучения физике. Фундаментальные исследования. 2014. № 5. Ч. 1. С. 171–176. URLhttps://www.fundamental-research.ru/ru/article/view?id=33808 (автором розроблено публікацію в частині актуальності дослідження, підготовлено стислий аналіз саморобних фізичних приладів, виготовлених учнями)
57.  Грудинин Б. А. Инновации в организации исследовательской деятельности школьников в процессе изучения физики. Сборник статей по материалам ХХХVII международной научно-практической конференции «Личность, семья и общество: вопросы педагогики и психологии. Ч. 1. № 2 (37).  2014. С. 7–16.
58.  Hrudynin B. Pupils research activity in teaching physics analysis. Journal L’Association 1901 Social Educational Project of Improving Knowledge in Economics «SEPIKE». Ausgabe 5. Osthofen, Deutschland; Poitiers, France; Los Angeles, USA, 2014. S. 48–52.
59.  Liashenko О., Hrudynin B. Students’ readiness for using innovations in the future pedagogical activity. Fundacja «Oświata i nauka bez granic. Pro Futuro». Nauka, oświata, prawo, zarzśądzanie. 2015. 1 (9). S. 165171 (автором розроблено публікацію в частині аналізу даних щодо готовності студентів до використання інновацій в майбутній професійній діяльності)
60.  Грудинін Б. О., Гоменюк О. В., Гончарова С. М. Науково-дослідницька діяльність студентів як необхідна умова якісної фахової підготовки. Science and education a new dimension: Pedagogy and Psychology. 2015.  III (19), Issue 38. P.  19–23. (автором розроблено публікацію в частині актуальності дослідження, описано результати науково-дослідницької діяльності студентів)
61.  Грудинин Б. А. Результаты психолого-педагогического исследования сформированности исследовательской компетентности учащихся старших классов в процессе изучения физики. Часопіс «Весці БДПУ». Серыя 3. Фізіка. Матэматыка. Інфарматыка. Біялогія. Геаграфія. 2017. № 2 (92). С. 40–47.
Праці, які засвідчують апробацію матеріалів дисертації
Навчальні програми та методичні рекомендації
62.  Фізика та математика: фахова підготовка студентів педагогічних університетів. Суми, 2017. 464 с. (автором розроблено навчальні програми підготовки студентів спеціальності «Математика» і «Фізика» освітніх ступенів «бакалавр» і «магістр» з окремих дисциплін)
Матеріали та тези наукових конференцій
63.  Шелудько В. І., Грудинін Б. О., Гончарова С. М. Використання кредитно-модульної системи при підготовці вчителів фізики та математики (на прикладі курсу «Квантова фізика»). Кредитно-модульна технологія навчання та методичне забезпечення контролю якості успішності: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції, 24 – 25 січня 2006 р., Полтава, Україна / Полтавський військовий інститут зв’язку [та ін.]. Полтава, 2006. С. 51–52. (автором поставлено проблему дослідження, проаналізовано літературні джерела, розроблено висновки)
64.  Грудинін Б. О. Використання особистісно орієнтованого підходу в навчальному процесі загальноосвітньої школи (з фізики). Підготовка майбутнього педагога в умовах реформування вищої освіти: проблеми, теорія і практика: матеріали ІV Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції, 16–18 лютого 2011 р., Переяслав-Хмельницький, Україна /  Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет ім. Григорія Сковороди [та ін.]. Переяслав-Хмельницький, 2011. С. 113–115.
65.  Грудинін Б. О. Особистісно орієнтований підхід в навчальному процесі з фізики загальноосвітньої школи. Сучасні проблеми та перспективи навчання дисциплін природничо-математичного циклу: матеріали І Всеукраїнської науково-практичної конференції, 22 березня 2011 р., Суми, Україна / Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка [та ін.]. Суми, 2011. С. 33–34.
66.  Грудинін Б. О., Сусь Б. А. Організація самостійної навчальної діяльності учнів з фізики на основі інформаційно-комунікаційних технологій. Розвиток інтелектуальних умінь і творчих здібностей учнів та студентів у процесі навчання дисциплін природничо-математичного циклу «ІТМ*плюс-2012»: матеріали Міжнародної науково-методичної конференції, 6–7 грудня 2012 р., Суми, Україна / Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка [та ін.]. Суми, 2012. С. 25–26. (автором проведено аналіз ефективності використання інформаційно-комунікаційних технологій в організації самостійної навчальної діяльності учнів з фізики)
67.  Грудинін Б. О. Організація самостійної дослідницької діяльності учнів старших класів на основі мультимедіа-проектів. Актуальні проблеми підготовки вчителів природничо-наукових дисциплін для сучасної загальноосвітньої школи: тези доповідей Всеукраїнської науково-практичної конференції, 18–19 жовтня 2012 р., Умань, Україна /  Уманський державний педагогічний університет ім. Павла Тичини [та ін.]. Умань, 2012. С. 57–60.
68.  Грудинін Б. О. До методики використання проектних технологій в освіті. Сучасні проблеми та перспективи навчання дисциплін природничо-математичного циклу: матеріали ІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції, 21–22 березня 2012 р., Суми, Україна / Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка [та ін.]. Суми, 2012. С. 29–31.
69.  Грудинін Б. О. Проектно-дослідницька діяльність учнів з фізики (11 клас). Актуальні проблеми і перспективи дидактики фізики: збірник матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції, 26–28 квітня 2012 р., Черкаси, Україна /  Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького [та ін.]. Черкаси, 2012. С. 85–86.
70.  Ляшенко О. І., Грудинін Б. О. Готовність студентів до використання інновацій у майбутній педагогічній діяльності. Природнича освіта і наука для сталого розвитку України: проблеми і перспективи: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції,  1–3 жовтня 2014 р., Глухів, Україна / Глухівський національний педагогічний університет ім. О. Довженка [та ін.]. Суми, 2014. С. 109–113. (автором підготовлено статистичні дані щодо готовності майбутніх викладачів фізики до використання інновацій у професійній діяльності)
71.  Савченко В. Ф., Грудинін Б. О. Підготовка до самостійної навчально-пізнавальної діяльності з фізики учнів профільної школи. Природнича освіта і наука для сталого розвитку України: проблеми і перспективи: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції,  1–3 жовтня 2014 р., Глухів, Україна / Глухівський національний педагогічний університет ім. О. Довженка [та ін.]. Суми, 2014. С. 123–126. (автором розроблено публікацію в частині актуальності дослідження, описано комплекс заходів щодо залучення учнів ліцею до самостійної пізнавальної діяльності)
72.  Грудинін Б. О. Готовність майбутніх фахівців до використання інновацій у педагогічній діяльності. Наукова діяльність як шлях формування професійних компетентностей майбутнього фахівця (НПК-2014): матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції, 3–4 грудня 2014 р., Суми, Україна / Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка [та ін.]. Суми, 2014, Т. І. С. 18–21.
73.  Грудинін Б. О. Сучасний освітній простір у контексті новітньої педагогічної парадигми. Ключові питання наукових досліджень у сфері педагогіки та психології у ХХІ ст.: збірник тез наукових робіт учасників Міжнародної науково-практичної конференції, 7–8 лютого 2014 р., Львів, Україна / Громадська організація «Львівська педагогічна спільнота». Львів, 2014. С. 106–108.
74.  Грудинін Б. О. Готовність студентів до використання інновацій у процесі майбутньої професійної діяльності. Новітні тенденції сучасної педагогіки та психології: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції, 7–8 березня 2014 р., Київ, Україна / Громадська організація «Київська наукова організація педагогіки та психології». Київ, 2014. С. 17–21.
75.  Грудинін Б. О. Сучасна освіта: вимоги та перспективи розвитку. Актуальні питання сучасних педагогічних та психологічних наук: збірник наукових робіт учасників міжнародної науково-практичної конференції, 21–22 березня 2014 р., Одеса, Україна / Громадська організація «Південна фундація педагогіки». Одеса, 2014. С. 74–77.
76.  Грудинін Б. О. Інформаційні технології у системі вищої педагогічної освіти. Управлінські компетенції викладача вищої школи: матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної конференції, 28 лютого 2014 р., Київ, Україна / Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова [та ін.]. Київ, 2014. С. 77–79.
77.  Грудинін Б. О. Рефлексія в проектній та дослідницький діяльності учнів. Актуальні проблеми психологічної науки у вимірах сучасного освітнього простору: збірник наукових матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції, 15–16 травня 2014 р., Полтава, Україна / Полтавський національний педагогічний університет ім. В. Г. Короленка [та ін.]. Полтава, 2014. С. 91–94.
78.  Грудинін Б. О. Педагогічна взаємодія: вимоги в контексті особистісно орієнтованої парадигми. Розвиток інтелектуальних умінь і творчих здібностей учнів та студентів у процесі навчання дисциплін природничо-математичного циклу «ІТМ*плюс–2014»: матеріали Міжнародної дистанційної науково-методичної конференції, 20–21 березня 2014 р., Суми, Україна / Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка [та ін.]. Суми, 2014. С. 25–27.
79.  Грудинін Б. О. Результати перевірки готовності студентів до використання інновацій у процесі майбутньої професійної діяльності. Управління якістю підготовки майбутнього вчителя фізико-технологічного профілю: збірник матеріалів Міжнародної наукової інтернет-конференції, 1 лютого – 15 червня 2014 р., Кам’янець-Подільський, Україна / Кам’янець-Подільський національний університет ім. І. Огієнка [та ін.]. Кам’янець-Подільський, 2014. С. 85–88.
80.  Грудинин Б. А. Исследовательская деятельность учащихся как педагогическая проблема. International scientific-practical conference of teachers and psychologists : materials of proceeding of the International Scientific and Practical Congress. / Prague (Czech Republic), the 8th of May, 2014 / Publishing Center of the European Association of pedagogues and psychologists «Science», Prague, 2014, Vol. 1.1. 276 p. C. 74–78.
81.  Грудинін Б. О. Компетентнісний підхід – сутності висхідних понять та положень. Засоби і технології сучасного навчального середовища: матеріали науково-практичної конференції, 22–23 травня 2015 р.,  Кіровоград, Україна / Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка [та ін.]. Кіровоград, 2015. С. 43–45.  
82.  Hrudynin B. O. Using innovations by students in the process of pedagogical practice. Сучасний стан, проблеми та перспективи розвитку природничих наук та методик їх викладання: матеріали І Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції, 24–25 березня 2016 р., Глухів, Україна / Глухівський національний педагогічний університет ім. О. Довженка [та ін.]. Суми, 2016. С. 33–38.
83.  Грудинін Б. О. Взаємодія школи та вишу в контексті організації дослідницької діяльності учнів і студентів з фізики та астрономії. Психологічні координати розвитку особистості: реалії та перспективи: збірник наукових матеріалів Всеукр. наук.-практ. конф., 20 травня 2016 р., Полтава, Україна / Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка [та ін.]. Полтава, 2016.  С. 42–44.
84.  Грудинін Б. О. Виготовлення учнями старших класів саморобних приладів у процесі навчання фізики. Глухівські наукові читання – 2015. Актуальні питання суспільних та гуманітарних наук: матеріали V Міжнародної Інтернет-конференції молодих учених і студентів, 25–27 листопада 2015 р., Глухів, Україна /  Глухівський національний педагогічний університет ім. О. Довженка [та ін.]. Глухів, 2016. С. 61–64.
85.  Грудинін Б. О. Дослідницька діяльність учнів  системі МАН України (деякі статистичні дані проведення Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт). Дидактичні механізми дієвого формування компетентнісних якостей майбутніх фахівців фізико-технологічних спеціальностей: збірник матеріалів ХІ Міжнародної наукової конференції, 12–13 жовтня 2016 р., Кам’янець-Подільський, Україна / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка. Кам’янець-Подільський, 2016. С. 21–22.
86.  Ляшенко О. І., Грудинін Б. О. Астрономія в школі: стан і перспективи навчання. Проблеми сучасної астрономії та методики її викладання: матеріали І Міжнародної науково-практичної конференції, присвяченої 100-річчю від дня народження астрофізика Йосипа Самуїловича Шкловського, 6–8 жовтня 2016 р., Глухів, Україна / Глухівський національний педагогічний університет ім. О. Довженка [та ін.]. Суми, 2016. C. 11–12. (автором розроблено публікацію в частині актуальності дослідження)
87.  Грудинін Б. Життя космічного масштабу: до 100-річчя від дня народження Йосипа Шкловського. Євреї Лівобережної України. Історія та культура: матеріали ХІ Міжнародного наукового семінару, 7 квітня 2016 р., Чернігів, Україна / Чернігівська обласна єврейська община, БЄФ «Хасде Естер». Чернігів, 2016. С. 134–142.
88.  Грудинін Б. О. Структура психолого-педагогічного студіювання розвитку дослідницької компетентності учнів старших класів у процесі навчання фізики. Theoretical and applied researches in the field of pedagogy, psychology and social sciences: Іnternational Scientific-Practical Conference, December 28–29, 2016, Kielce, Poland / Holy Cross University. Kielce, P. 52–55.
89.  Грудинін Б. О. Комплекс заходів на вшанування пам’яті видатного вченого-астрофізика Йосипа Самуїловича Шкловського (до 100-річчя від дня народження). Проблеми сучасної астрономії та методики її викладання : матеріали І Міжнародної науково-практичної конференції, присвяченої 100-річчю від дня народження астрофізика Йосипа Самуїловича Шкловського, 6–8 жовтня 2016 р., Глухів, Україна / Глухівський національний педагогічний університет ім. О. Довженка [та ін.]. Суми, 2016. C. 32–133.
90.  Каганцова Т. М., Грудинін Б. О. Організація пошукової діяльності вихованців Глухівського центру позашкільної освіти у форматі підготовки до 100-ї річниці з дня народження Й. С. Шкловського. Проблеми сучасної астрономії та методики її викладання: матеріали І Міжнародної науково-практичної конференції, присвяченої 100-річчю від дня народження астрофізика Йосипа Самуїловича Шкловського, 6–8 жовтня 2016 р., Глухів, Україна / Глухівський національний педагогічний університет ім. О. Довженка [та ін.]. Суми, 2016. C. 43–45. (автором описано власний досвід залучення учнів до пошуковвої діяльності)
91.  Грудинін Б. О. Статистичні дані проведення Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт в системі МАН України. Проблеми на інновації в природничо-математичній, технологічній і професійній освіті: матеріали IV Міжнародної науково-практичної онлайн-інтернет конференції, 10–21 квітня 2017 р., Кропивницький, Україна / Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка [та ін.]. Кропивницький, 2017. С. 101–103.
92.  Грудинін Б. Оцінка результатів упровадження авторської моделі розвитку дослідницької компетентності учнів старших класів з фізики. Наукова діяльність як шлях формування професійних компетентностей майбутнього фахівця (НПК-2017): матеріали Міжнародної науково-практичної конференції, 7–8 грудня 2017 р., Суми, Україна / Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка [та ін.]. Суми, 2017. С. 147–149.
93.  Грудинін Б. Аналіз ефективності використання авторської моделі розвитку дослідницької компетентності учнів старших класів з фізики. Природнича освіта і наука для сталого розвитку України: проблеми і перспективи: матеріали І Міжнародної науково-практичної конференції, 4–6 жовтня 2017 р., Глухів, Україна / Глухівський національний педагогічний університет імені О. Довженка [та ін.]. Суми, 2017. С. 123–125.
94.  Hrudynin B. Сhecking the effectiveness of applying the authors model of developing senior students research competence in physics. Психологічні координати розвитку особистості: реалії та перспективи: зб. наук. матеріалів ІІІ Всеукр. наук.-практ. конф. з міжнар. участю до 100-річчя Національної академії наук України, 17–18 травня 2018 р., м. Полтава / Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка. Полтава. 2018. С. 50–54.
95.  Грудинін Б. О. Структурно-функціональна модель розвитку дослідницької компетентності з фізики учнів ліцею. Розвиток інтелектуальних умінь і творчих здібностей учнів та стуентів у процесі навчання дисциплін природничо-математичного циклу «ІТМ*ПЛЮС–2018»: матеріали ІІІ Міжнародної науково-методичної конференції, 8–9 листопада 2018 р., Суми, Україна / Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка [та ін.]. Суми, 2018. С. 22–24.
Праці, які додатково відображають наукові результати дисертації
96.  Грудинін Б. О., Грудиніна Н. В. Використання методу проектів у початковій школі в курсі «Я і Україна» (природознавство). Вісник Глухівського державного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки. 2007. Вип10. С. 107–112 (автором розроблено публікацію в частині актуальності дослідження, окреслено напрями подальших розвідок).
97.  Курок О. І., Грудинін Б. О., Часницький М. М. Йосип Шкловський: життя космічного масштабу. Суми, 2016. 76 с. (автором підготовлено аналіз музейних експонатів, пов’язаних з життям і діяльністю астрофізика Йосипа Шкловського).
98.  Грудинин Б., Кручиненко В., Стеклов А., Видьмаченко А., Дашкиев Г., Стеклов Е. Мониторинг космических вторжений: исторический аспект. Астрономія і сьогодення: зб. праць VI Міжрегіональної науково-практичної конференції, 12 квітня 2017 р., Вінниця,  2017. С. 68–78 (автором проаналізовано літературні джерела щодо статистики вторгнень космічних об’єктів в атмосферу Землі).
99.  Стеклов А., Колотилов Н., Кручиненко В., Видьмаченко А., Дашкиев Г., Грудинин Б., Стеклов Е. Планетарная защита, биоресурсы и симбиотехнические системы природопользования в научном наследии Клима Ивановича Чурюмова. Астрономія і сьогодення: зб. праць VI Міжрегіональної науково-практичної конференції, 12 квітня 2017 р., Вінниця,  2017. С. 61–68 (автором розроблено публікацію в частині актуальності дослідження, проаналізовано наукові роботи К. Чурюмова щодо ідеї планетарного захисту).
100.  Курок О. І., Грудинін Б. О. Йосип Шкловський: спогади про видатну особистість. Краєзнавство. 2018. № 2 (103). С. 103–121. (автором підготовлено розділ праці, що стосується спогадів доньки Йосипа Шкловського Алли Шкловської).

Немає коментарів:

Дописати коментар